söndag 11 oktober 2009

Helg igen


Shit pommes frites! I fredags hade jag min rättsmedicintenta och det gick - efter några hårresande ögonblick av fundersamhet från examinatorns håll - förvånansvärt bra.
Denna kurs har lett till följande:

1. Att jag fick bekräftat att världen är en precis lika suspekt plats med sjuka människor som jag misstänkt men förträngt.
2. Att kvinnor inte ska lämna sina hem för utanför kan dem bli våldtagna eller misshandlade, eller drogade och våldtagna, eller drogade och misshandlade, eller...
3. Att kvinnor inte ska stanna i hemmet för de kan bli våldtagna, eller misshandlade , eller misshandlade och sen våldtagna och inte att förglömma mördade med kökskniven pga tillgänglighet.
4. Val av vapen beror på tillgänglighet - alltså försöker människan alltid göra det mest dödliga av situationen.
5. Skaffa inte barn. De kan bli våldtagna, misshandlade etc.
6. Om du trodde att främligar är farligast, think twice! Det är oftast din partner... Om du är kvinna.
7. Om att du blir inget snyggt lik av att brännas till döds.
8. Teoretiskt så skulle man kunna dränka en människa, hoppa i och plocka upp liket, lägga människan i bakluckan på en bil och sen dränka bilen... Eller så var personen vid liv när den dränktes i bilen (som jag så långsökt tänkte)!
9. Världen är så jävla sjuk!! Och ingen förstår vad rättsmedicin är så jag har nu i några dagar gått en kurs i "CSI".
10. Autoerotik ska man inte hålla på med om man inte e 200% på att utrustningen funkar och om ingen kan höra ens skrik.

Men tentan gick då som tidigare nämnt bra. Vilket på nåt sätt är jävligt dåligt. Försök finn ett mönster:
Internmedicintenta - var för sjuk för att plugga. Fick bra poäng.
Kirurgtentan - skjöt upp på pluggandet till sista veckan. Sköt sen upp på pluggandet till sista dagen, vilket var en mycket dålig idé för hela den dagen var jag upptagen med annat. Fick ändå jättebra resultat, trots att jag eg mådde så dåligt att jag inte skulle ha skrivit tentan.
Samhällsmedicin - oklart resultat. Men kan berätta att mitt tentaplugg bestod av att lyssna till K som läste tentafrågor högt.
Radiologitentan - tror att det kan ha gått bra trots att jag (gissa vad jag ska skriva).
Rättsmedicintentan - klarade den med bra poäng trots sista natten plugg av halva kompendiet.

Summa summarum: Jag börjar bli för kaxig för mitt eget bästa och det är inte bra för jag stressar ju upp mig så sjukt inför varje tenta för jag postponar allt till sista sekund. Jag väntar spänt på min ulcusperforation alltså.

Annars har jag sovit bort två helger av mitt liv, hatar neuropsyk-kursen från djupet av min svarta själ och har nu börjat på mitt projektarbete inom bröstkirurgi. Livet ... eeeeh... leker? :S

Inga kommentarer: