fredag 5 november 2010

Om kebabpizzor och teknik...

Nu har jag 500 kcal kvar att äta idag... Och jag är dödssugen på en kebabpizza... Men hur vet man hur många kalorier en kebabpizza innehåller?

Det är också något jag älskar... Min Google Chrome och Internet i största allmänhet. Jag sökte helt enkelt.
Copyright någon annan. Tack för lånet. 
Enligt flera källor innehåller en kebabpizza ca 200 kcal per 100 g. Vilket leder till nästa fråga. Hur mycket väger en kebabpizza? Enklast vore att faktiskt väga en kebabpizza själv. Men eftersom det är ganska omöjligt (i den här stan i a f) att köpa en köksvåg kl 20 så fick jag även söka på det på internet. Och det verkar som att majoriteten av de som vägt sina pizzor (jepp, det finns det ett antal som gjort och publicerat sina resultat på internet har di oxå) så väger en kebabpizza mellan 400-500 g. 


Summa summarum: Om jag äter en halv kebabpizza à 250 g och 200 kcal per 100 g så blir det .... (miniräknaren fram...) = 500 kcal!!! Vilket i sin tur innebär: Jag kan äta kebabpizza ikväll!


Nu återstår dock problemet med att palla iväg arslet för att köpa en. Promenad kanske? 


2 kommentarer:

Shalia sa...

hahaha så vad fick det bli, pizza och promenad eller inte??

Fatoma sa...

Psssssh!
Homedelivery yo! :P