fredag 18 april 2008

Det här är glatt...

Det sägs att jag är för arg, för frustrerad. Och visst kan det te sig så, om man läser min blogg. För jag delar sällan med mig av mina glädjeämnen. Jag finner inspiration i starka känslor, och den som upplever starka känslor av glädje och tillfredställelse (okej, inte den tillfredställelsen :P) hela tiden, får gärna slå mig en signal och berätta hur dem gör.
Sen att jag är drama queen, kanske förvärrar vissa tillstånd (det kan många dela med sig sina erfarenheter av till intresserade).

Men idag, by accident, läste jag en artikel i the guardian. Den handlade om spaniens nya regering. Som till stor del bestod av kvinnor. Jag, om någon, är emot kvotering av kvinnor. Jag tycker inte man är bra för att man är kvinna. Man är bra för att man är bra. Men att läsa att Spaniens försvarsminister är gravid i sjunde månad, det får mig att dra lite extra mkt på munnen. Det gör mig riktigt glad, lycklig. Ger mig hopp om framtiden. Ger mig hopp om att en dag, en vacker dag - kan man vara både kvinna och ha en karriär. På riktigt. Utan att det ska vara en prestation som skrivs om i tidningar och görs reportage om i TV. Att det ska vara lika naturligt som familjefader och president.

Sådana fantastiska händelser händer sällan. Därför är det sällan jag har något glatt att skriva. Men när det väl händer kan ni förvänta er att jag skriver om det. ;)

Sköt om er.

Ps. Jag är definitivt inte en arg feminist! :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yes nu funkar det! Prepare to be spammad! :D

Fatoma sa...

LOL!

Steve sa...

Oh, dearest Fattema! Satt du uppe och bloggade? Jag trodde du skulle få dina jämnt antal timmar med sömn? :-P

Fortsätt skriva om starka känslor, det är då som vi är som bäst! Vilken bra författares gyllene ålder var inte under ngn depression eller då de hade självmordstankar?!