söndag 6 april 2008

Summer and no job.



Det stämmer, det stämmer. Jag har inget jobb denna sommar. Eller, inget riktigt jobb. Eller ingen säkerställd lön för juni, juli och augusti. Och till en början blev jag förkrossad efter att ha fått reda på sådana förödande nyheter. (Okej, mkt kan ha berot på ökande progesteron nivåer i mitt blod, men vi kan låtsas. ;P) Ringde min mamma och grät ut i ren hysteri. Blev uppringd av farsan på kvällen och jag grät en skvätt (*host* floood *host*) till.

Trots något så emotionellt för en så skör person som jag var då (PMS, hostig och snorig) så kände jag att nånstans i bakhuvudet fanns det några lyckoneuron som fyrade av transmittorer kors och tvärs, mer än normalt (frekvens > 0). Nu har jag faktiskt insett att jag mer än gärna kan tänka mig att slappa en hel sommar. Jag har ju jobbat lite under terminen och så har mina föräldrar lovat att hjälpa. Så eg. kan jag bara luta mig tillbaka och chilla. OCH GUD VAD JAG LÄNGTAR!!!

Har varit så orkeslös hela året så jag ska sova ut varje dag, när jag vaknar packa ner några böcker och en matlåda och sitta i glasdelen av Stadsbiblan för att plugga lite för och hinna ikapp. Välja den soligaste platsen och börja läsa. Och på kvällen träffa alla mina underbara vänner jag inte har sett så mycket av på snart ett år. Och bara njuta av världens bästa stad, Malmö.

Så vad som i början verkade bli en katastrof, visade sig eg. vara bättre än vad jag hade planerat för. Men det innebär lite extra mkt att göra under terminen. Många kvällar och nätters arbete på diverse avdelningar, äv. 30 E som jag inte tycker så värst mkt om. :P


Häromdagen, var jag ute på en promenad med Johanna. På vägen stötte vi på herr Bambi med Fru. Rådjur är dem sötaste djuren som finns och här i norra Sverige (DET ÄR NORR FÖR MIG!) är det tydligen normalt att dem går så där fritt i folks trädgårdar och bland höghusen. Det kan i o f s bero på att Flogsta ligger på tidigare skogsmark. Men ändå... Aja, bifogar några pose-bilder på paret Bambi.



Ps. VÄRLDENS BÄSTA SERIE GREY'S ANATOMY BÖRJAR SÄNDA OM FEMDAGAR IGEN!!! Jag älskar livet! :D:D:D

1 kommentar:

Steve sa...

suck, Malmö stadsbibliotek... Jag älskar Ljusets kalender! Men under somrarna är det för varmt att sitta där med solen i ögonen... dessutom är det alltid upptaget. Lyckoost vännen! Jag ska tillbaka till Kirseberg i sommar... wiee.. not