fredag 22 oktober 2010

Tenta och åter tenta

Jahapp! Då skrev man näst näst sista tentan. Kursen var BUP och själva tentan var flummig, men vad kan man förvänta sig av en kurs som inleds med en monolog om skattebekymren en professor på uppsala universitet har. Men jag är inte bitter. Sen har jag också lärt mig en hel del, bl à att alltid misstänka barnmisshandel om barnet är förstoppat och pappan pratar mer än mamman. Vilken otur bara att jag faktiskt har svårt för att komma ihåg saker jag lär mig på psyk. Så dumma jag kommer fortsätta göra en mass aonödigt som att ta en bra anamnes och ett status, innan jag dämmer folk.

Man skulle kunna tro att jag uppdaterar min blogg två dar i rad för att det är tentatider, men se där. Så är dg inte, utan jag har faktiskt en sån där "äjfån får" (jepp, "fåret" är viktigt för det är ett diskret sätt att säga "jag har nåt som inte du har och jag är så jävla cool och bra"). Vilket gör att jag faktiskt kan ligga på sängen och utan något extrajobb faktiskt skriva lite innan jag somnar.

Och nu till det viktigaste. Jag har upptäckt boten mot tentaångest... Och det är... Taramtaraaaaaaa... SÖMN!!! Det är faktiskt så. Inget stesolid, inget mera plugg, inga lugna tankar. Utan helt enkelt kravla sig fram till ens säng, slänga sig under täcket och landa i en skön fosterställning, vagga sig till sömns. Det är som om ångesten aldrig funnits. Ja, fram tills man har vaknat då. :p

Mmmmmmm.... sova.... mmmm.... min säng....

Inga kommentarer: