lördag 3 januari 2009

Mina nyårslöften

Ja, då var det dags att offentliggöra mina nyårslöften, vars sole purpose är att bli brutna. Icke-hållna. En efter en. Bara sådär. Fräckt. Som om de aldrig så högtidligt svurits vid. Som varje år.

1. Träning - Jajaja, jag vet. Men den här gången blir det allvar. För jag.... daramdaraaaaa!!!!... ska börja springa. Det har jag lovat mig själv och Louise. Nu ska jag bara köpa löparskor och skaffa ett bättre Hb. Jag har mkt mkt mkt stora förhoppningar om ett normalt Hb, efter dessa jävla järninjektioner jag fått. För detta jävla illamående måste vara värt det!!! Kväljningar varannan dag, som får en att tro att hela tarmpaketet ska kräla sig uppför matstrupen måste fan betyda att det ger någon effekt! Annars ger jag upp och resort to mere sleeping. Hoppar av programmet, slutar jobba, lever på soc och sover bort mina dagar. Har jag inte energin så ska ingen kräva av mig att jag tar ansvar i samhället!

2. Räkna kalorier - Jag och Mir har redan börjat. Eller vi har börjat försöka. :P Men! Vi har satt ett mål och belöningen är mkt sporrande. 6000 kronors shopping i Sthlm...weeeiii! Så nu ska vi lyckas gå ner våra planerade -10 kg... Till sista maj. Det här kommer gå. Jag vet att jag lyckats innan och det är en vårtermin, så jag kommer att lyckas igen. För, skönheten med en vårtermin, är att oavsett vad som än händer, så blir det alltid bättre. Solen skiner bara mer. Sol = jag är glad = jag orkar = jag lyckas!
Och dissa inte räkna kalorier för rent logiskt är det det enda som funkar, om inte incomes < expenditures så blir det ingen viktnedgång. Oavsett vad man äter.

3. Projektarbete - innan ht 09 har startat måste jag bli klar med mitt projektarbete, vilket betyder att jag måste börja med det. Så på söndag inleds det hela när jag äntligen kontaktar min handledare.

4. Novellskrivandet - ska försöka ta upp det på allvar igen. Det får bli min avslappningsgrej. Så håll utkik på min andra blogg: http://www.mittskrivna.blogspot.com.

5. Körkort - NUFAN SMÄLLER DET! Jag ska gå en intensivkurs till sommaren och ska skaffa mig ett körkort. Hoppas jag. Nu får inget stå i vägen, varken jobb eller resor eller trötthet!!! Sen ska jag skaffa bil och ha i Uppsala. Så slipper man vara i behov av andra, varje gång man ska köpa nåt som väger mer än ett kilo från IKEA. :D Tack Johannas pappa, men nu får det vara nog.

6. Dansa/Sjunga - Jag ska utforska möjligheterna till att bli en prima ballerina/sångfågel i Uppsala. Allvarligt nu, jag känner att det är dags att man gör annat än plugga och träna på friskis. Jag är så jävla klumpig och alltid avis på människor som kan dansa riktig dans som folkdans, salsa, dabke...ni vet. Inte dirty dancing in the club...utan riktig dans. Så jag ska se om jag inte ska börja på något sånt och bli en förförisk rumba-dansare själv. Har någon några tips så drop a comment.

7. Latte - Jag ska bli lattens drottning! Jag ska börja dricka caffe latte, choco latte, cocochoco latte, chai latte... You name it! Det känns så sofistikerat att vara en latte människa. Och lattens värld är så stor. Och man ser alltid så himla "jag-har-en-åsikt-om-senaste-operan" ut när man beställer en latte, och sån vill jag oxå bli...

8. Självdisciplin - Jag måste bli en självdisciplinerad människa. Behöver inte förklara mer. Alla som känner mig vet precis vad det betyder. Här ingår att komma i tid.

9. Glädje - jag ska bli mindre witty och bitchig och negativ och mer... genuint glad.

JÄVLA PISS!! Nu snöar det ute... Och därmed har jag brutit löfte numero 9.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fatoma, kan du ringa mig så snart som möjligt. Mvh debattredaktör 0737070238

Anonym sa...

You go girl! Ska försöka att inte dra ner dig i nummer 9-träsket!

Anonym sa...

Försök bara inte beställa en Chai Latte på Ekocaféet i Uppsala, inte om du inte vill dras in i en lång och olöslig debatt om vad man egentligen får mena med uttrycket chai latte (ena sidan säger att det betyder "te med mjölk" och andra sidan vill dricka en varm kryddig och mjölkig dryck med antagligen chaipulver eller -sirap och någon del kaffe latte)

Bara ett tips ;-)