fredag 2 januari 2009

Nytt år... man börjar bli gammal.

Okej, så här har mitt jullov varit. Jobbat.


Lol! Inte riktigt så illa, men close to. Jag har jobbat alla storhelgsdagar plus nårra till. Och det var faktiskt skitkul, det har varit helt underbart med all personal. Bästaste! ;) Jag testade även ett nytt maraton, fyra dar i rad jobb varav tre var nätter. Helvete, 4:e dagen när jag cyklade hem på morgonen så kunde jag knappt andas. Bokstavligt, jag kunde inte andas när jag skulle lägga mig på sängen.

Vad mer har jag gjort? Umgåtts med lite folk. Men de var ju jobbarkompisar så det kanske inte räknas. :S

Nu till mitt nyårsfirande... Jag blev sjuk! Är inte det typiskt?! Jag låg med ont i halsen och rinnande näsa och frossa i sängen... och när klockan slog tolv masade jag mig ur sängen och kikade ut genom mitt fönster. Och saknade Malmös roliga fyrverkerier, för i Uppsala var dem....average. Tråkigt värre.

Men värst av allt med mitt "nyårsfirande"... är att det inte gjorda något att jag inte firade. JAG BÖRJAR BLI GAMMAL! Det var som vilken annan dag som helst! När vi diskuterade det dagen efter på jobbet (ja, jag cyklade iväg subfebril och med stickande känsla i halsen som om jag svalt häftstift för att bråka med patient 4:2), det var inte bara jag. Fast jag var yngst för att känna så.
Och det blev inte ens några nyårslöften. Men bara för gamla traditioners skull så får jag hitta på några till nästa inlägg. Men något med nyttig mat och mycket träning... och nykterhet. Fast jag är ju redan nykterist. Fan, jag kan inte sno andras nyårslöften! Hmmm, men kanske något om färdigt projektarbete. *thinking*

Jaha, men gott nytt 2009 på er alla! Ännu ett år.

Ps. När dem sa att jorden skulle gå under år 2000 hade dem kanske inte så fel. Världen har ju inte blivit en särskilt bättre plats sen dess.

1 kommentar:

Steve sa...

..jag har varit dålig med att uppdatera mig på alla bloggar under jul/nyår.. :-P har inte kommenterat så mkt.. Men ja, du börjar bli gammal, snart lika gammal som jag! Jag har slutat bry mig om nyår, för mig är det same shit som en vanlig utekväll med enda skillnaden att alla spränger sina pengar i luften och att alla uteställen och barer tar överpriser... Jag kände mig blåst den kvällen! verkligen blåst...