tisdag 14 oktober 2008

The art of failing procrastination...

It's official. Jag är en misslyckad procrastinator... Eller kanske en för bra procrastinator, nästan som en autoimmun sjukdom när immunsvaret är fööööör bra helt enkelt. Jag har varit ledig nu i två dagar för att jag känt mig lite hängig och i stort behov av vila. Ni vet, den där förkylningen som varken blossar ut eller släpper en. Den bara finns där och lurar. Men vilar jag? Nej, jag hittar 10 x 10E6 saker att göra istället för att ligga i sängen och dricka te och bara lyssna till din gata (trots total IQ-befrielse - ingen kan anklaga Din Gata för att vara varken intellektuellt eller intelligent - så hjälper den mig att känna mig som i mitt älskade Malmö.).

Jag har diskat... 3 ggr! Jag har bläddrat i Internmedicinboken! Alltså, inget pluggblädder utan meningslöst och ångestframkallande bläddrande. Jag har lagat potatisgratäng (förlåt krister, men jag kunde inte låta bli... Jag är en skit! Jag vet!) och lasagne och bakat morotskaka (nej, vågen har inte sagt ifrån än).

Hör på den här då: Jag har skrivit rent recept i min nya receptbok!!! :O Liksom, det kommer ju säkert att kurera min icke-existerande förkylning (men som ändå finns där).
Jag har också sjungit... Eller mer gallskrikit med falsk röst till Kanye Wests Love Lockdown och försökt sätta jävla första versen. Jag kan inte komma upp i tonerna så att det låter rätt. Jag har i samma veva sökt till Idol 2009, fått höra att jag är den bästa som någonsin sökt, att jag har världens coolaste röst och att jag är helt fantastisk som både ska bli läkare och superstjärna. Jag tackade blygt och tog emot den exklusiva och enda biljetten som berättigar en att gå direkt till finalen i Globen, där kungen och drottningen kommer närvara.

Jag har oxå undersökt min hudkostym (don't ask) och försökt leta efter tecken till psoriasis - ja, jag kände att det börjar bli dags för en ny diagnos. Jag har även legat i en trekvart och försökt komma ihåg kopplingen mellan S-ferritin och S-järn. Jag har fortfarande inte riktigt orkat att kola upp det i lämplig litteratur - internmedicinboken ligger på skrivbordet och jag ligger i sängen. Orka!

Och nu sitter jag och bloggar... om helt meningslösa grejer. Ingen vila än.

På tal om meningslöst så kommer helt meningslös fakta om mig.

Effektivaste väckarsignalen: J. Timberlakes Lovestoned - Det går inte ens att snooza till den. Man måste bara upp för att stänga av skitet! (den var bra ända till tio morgnar efter att jag använt den som väckarsignal)

K-brunnar: Jag tror inte på dem men kan inte låta bli att testa ändå.

A-brunnar: TROR PÅ DEM! Är man född fredagen den trettonde och har min otur tar man inga risker.

Jag brukar drömma om att jag röker, och jag mår aldrig så bra som när jag röker i mina drömmar. Värt att tillägga är att jag aldrig rökt i mitt vanliga liv.

Jag har precis skickat en hälsning till min lillasyrra, Hanan, som jag äskar så otroligt mkt, och skrytit lite on national radio för hennes skull. Och ja, jag skickade via Din Gata. Mmm. Lågt, efter vad jag tidigare skrev men jag tycker ju om kanalen ändå. :P

VAFAN! Nu får det vara nog. Nu ska jag iväg och sova. Eller nåt.

Ps. Min patient med misstänkt IBD frågar om jag tror hon har dåligt immunförsvar för hon blir sjuk så ofta och det gjorde henne så orolig att hon ville spy. Ja... vad svarar man på det?

Inga kommentarer: