måndag 6 oktober 2008

Moving Mountains...

I have this song on repeat. So far, I haven't had the interest of penetrating the lyrics any deeper. All I hear is this single line: "Moving Mountains".

Gud, hur har jag haft energin att ta mig genom allt? Var har jag fått styrkan från? Och ibland undrar jag: Är det straffet för att man är en överlevare - a true surviver? Och den viktigaste frågan av dem alla - hur länge kommer jag överleva?

Jag ska bli läkare... Jag kommer inte ge upp förrän jag är läkare. Förrän jag nått mitt mål! Och då, då kommer jag stanna upp en kort stund. Ta ett djupt andetag och le stort för mig själv... Låta mig omslutas av glädjeruset av att ha nått mållinjen. Sen tar jag nästa djupa andetag och fortsätter loppet. And I'll keep on moving mountains. Och försöka finna den styrka som krävs.

It's like moving mountains...

1 kommentar:

Steve sa...

Moving mountains can be a rather tough job sometimes... I'll support you best I can with my "bergsprängare". :-)