måndag 13 oktober 2008

PR kan orsaka ett chocktillstånd hos vissa individer.

Per rectum... Jag skulle berätta om en text jag läste om en läkare som vill "stoppa ett finger i arslet på varje 60-åring i Sverige"... Och då börjar jag med att förklara varför man gör PR och om coloncancer.
Plötsligt utbrister min syster: Stoppar man ett finger i rumpan på patienter?! Fan vad ni är perversa ni läkare?
(Jo, fast man gör det för att det är ett lätt...)
LÄTT?! DET ÄR JU PERVERST!!
(Jo, fast det tar inte..)
Men seriöst, det måste finnas ett annat sätt att ta reda på om en patient har cancer. Men det är säkert ni läkare som gör så för att ni vill vara elaka!
(Jo, röntgen fast det är inte så ekono...)
Vafan! Jag vill inte ens tänka på vad mina pengar till alla dessa cancerkampanjer används till! Vad hände med cancerforskning?
(Jo, fast om man hittar nåt...)
Hittar nåt?! Klart ni hittar nåt! Bajs. Jävla svin!
(Men Nana, tänk på vad...)
Jag vill inte ens tänka på det! Stackars patienter, inte nog med att ens läkare tror man har cancer. Han stoppar oxå ett finger upp i röven på en!

Då hade jag skrattat så mkt åt min systers reaktion att jag inte kunde andas längre och tårarna bara rann. Ibland glömmer man att alla man pratar med inte behöver vara läkarstudenter/läkare.

2 kommentarer:

Steve sa...

haha, din syrra är cool! :-P Erkänn att det är skönt att prata med folk som INTE är fascinerade av fingerundersökningar i tarmen! haha

Fatoma sa...

Det är mkt möjligt att Nana är den coolaste i världen. Lol, alla mina systrar är... Ett släktdrag ;)